|
| Mapa akustyczna linii kolejowej C-E59 opracowana została w ramach analizy środowiskowej będącej częścią dokumentacji przedprojektowej planowanej inwestycji polegającej na modernizacji całego szlaku kolejowego. Łączna długość szlaku wynosiła 355 km i 900 metrów od dworca głownego we Wrocławiu do dworca Szczecin Główny.
Dla potrzeb mapy akustycznej, opracowana została baza danych przestrzennych zawierająca szereg warst tematycznych wykorzystanych przy modelowaniu propagacji dźwięku, oraz przy późniejszej analizie rozkładu pola akustycznego. Baza danych zawierała między innymi:
- ustalenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (przeprowadzono wektoryzację wszystkich miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego obejmujących tereny w sąsiedztwie linii kolejowej, w promieniu 600 metrów, we wszystkich gminach przez które przechodzi linia C-E59)
- hipsometria, wraz z szczegółowym profilem przebiegu powierzchni torowej, oraz krawędzi nasypów i wkopów (wektoryzacja profili poprzecznych)
- pokrycie terenu (warstwa zawierająca obaszry które w istotny sposób ograniczają propagację dźwieku w otoczeniu linii kolejowej
- zabudowa (wszystkie budynki znajdujące sie w promieniu 300m od linii kolejowej, wraz z atrybutami wysokości, liczbą mieszkańców i lokali mieszkalnych)
Mapa akustyczna opracowana została dla stanu istniejacego, oraz prgnozowanego w czterech opcjach inwestycyjnych. Stanowiła ona podstawę do wyboru wariantu optymalnego, oceny oddziaływania opcji na stan srodowiska, oraz projektowania ekranów akustycznych. |
|
GPH 2010, woj. dolnośląskie
Realizujemy pomiary hałasu komunikacyjnego na terenie województwa dolnośląskiego.
Generalny Pomiar Hałasu 2010
Realizujemy badania w ramach Generalnego Pomiaru Hałasu 2010 na terenie województw lubuskiego i zachodnio-pomorskiego.
IAIA 2010, Geneva
| |