Subskrypcja
Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać informacje z naszego serwisu.

 
Linia C-E59

Charakter projektu

ECOPLAN opracował analizę środowiskową oraz raport oddziaływania na środowisko w ramach dokumentacji przedprojektowej dla modernizacji linii kolejowej C-E59. W ramach zleconej pracy byliśmy zobowiązani do prowadzenia uzgodnień zarówn o z Inwestorem jak i Zlecającym.

Tło projektu

Linia kolejowa Międzylesie – Wrocław – Kostrzyn – Szczecin, o długości 492 km, stanowi odgałęzienie dla ruchu towarowego od linii E 59 Wrocław – Poznań – Szczecin przeznaczonej dla ruchu pasażerskiego. Linia C-E 59 jest elementem ciągu transportowego biegnącego z Malmö – Ystad do Ostravy. Stanowi połączenie Skandynawii z Europą Środkowo – Wschodnią.

Linia została objęta umową o głównych międzynarodowych liniach transportu kombinowanego AGTC. Celem modernizacji jest dostosowanie parametrów linii do standardów technicznych wynikające z tej umowy, czyli zwiększenie prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h, a pociągów towarowych do 120 km/h, przy dopuszczalnym nacisku na oś 22,5 km.

Komisja Europejska w decyzji z 20 grudnia 2006 r. przyznała pomoc finansową na wykonanie dokumentacji przedprojektowej niezbędnej do przeprowadzenia modernizacji linii tj.:

  • dwóch studiów wykonalności zawierających analizę ekonomiczno-finansową i wybór opcji modernizacyjnej
  • raportów i innych dokumentów w celu przeprowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko i konsultacji społecznych, w tym analizę wpływu inwestycji na obszary Natura 2000
  • trzech wniosków o przyznanie pomocy z Funduszu Spójności dla dokumentacji projektowej dla odcinków Międzylesie – Wrocław, Wrocław – Zielona Góra, Zielona Góra – Szczecin,
  • opracowanie dokumentacji przetargowej do wyboru wykonawców dokumentacji projektowej,

Rola ECOPLAN

Celem projektu było zapewnienie, iż podczas opracowania projektu modernizacji linii kolejowej C-E59 pod uwagę wzięte zostana wszelkie kryteria związane z koniecznościa ochrony środowiska. Odpowiedzialni byliśmy za opracowanie analizy środowiskowej, analizy wielokryterialnej opcji inwestycyjnych, oraz raportu oddziaływania inwestycji na środowisko.

Korzyści

Inwestor identyfikuje nastepujące korzyści wynikające z przystapienia do opcaowania dokumentacji przedprojetkowej i przeprowadzenia modernizacji linii kolejowej

  • zwiększenie prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h, a pociągów towarowych 120 km/h
  • uzyskanie standardów technicznych określonych wymogami umowy AGTC
  • poprawa bezpieczeństwa prowadzonego ruchu kolejowego
  • zmniejszeniu negatywnego oddziaływania na środowisko naturalne (zmniejszenie emisji zanieczyszczeń do powietrza i wód, ograniczenie hałasu poprzez wykorzystanie materiałów wyciszających, zmniejszenie śmiertelności zwierząt i zachowanie integralności siedlisk zwierzęcych)
  • poprawa bezpieczeństwa na przejazdach

Więcej informacji na temat tego raportu środowiskowego i oferty z zakresie ocen oddziaływania na środowisko na naszej nowej stronie internetowej.

Aktualności
Analiza oddziaływania akustycznego obwodnicy Szczecinka

Rozpoczęte zostały prace nad analizą akustyczną obwodnicy Szczecinka.


Mapa akustyczna miasta Rzeszów

Rozpoczęte zostały prace nad mapą akustyczna miasta Rzeszowa


Port Lotniczy Gdańsk

Obecnie realizujemy prognozę oddziaływania akustycznego dla Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy


 
Podstrony:  1  2  3  4  5 
 
 

n4CMS by new4mat.com © 2009       Administracja