Subskrypcja
Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać informacje z naszego serwisu.

 
PL Wrocław

Charakter projektu

W roku 2009 uczestniczyliśmy w procedurze inwestycyjnej rozbudowy portu lotniczego we Wrocławiu. Świadczyliśmy usługi doradcze oraz opracowaliśmy raport oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. W fazie końcowej uczestniczyliśmy także w konsultacjach społecznych.

Tło projektu

Dynamiczny rozwój Wrocławia, oraz zbliżające się mistrzostwa swiata w piłce nożnej UEFA EURO 2012™ są bezpośrednimi powodami, dla których miasto dalej nie może funkcjonować bez sprawnego portu lotniczego. Będąca już obecnie w trakcie realizacji inwestycja, pozwoli zwiększyć przepustowość portu, oraz zapewnić obsługę podróżnych w czasie mistrzostw świata w 2012 roku.

Inwestycja polegać będzie na:

  • budowie terminala wraz z infrastrukturą i wyposażeniem
  • budowie i rozbudowie płaszczyzn lotniskowych dla samolotów klasy C:
    • płyty postoju samolotów,
    • drogi szybkiego zejścia 
    • południowej płyty postoju,
    • płaszczyny odladzania samolotów.
       

Rola ECOPLAN

Oddziaływanie portu lotniczego na środowisko jest zagadnieniem na tyle złożonym, iż wymaga przeprowadzenia licznych analiz przed podjeciem ostatecznych decyzji co do sposobu rozbudowy portu lotniczego i opracowania ostatecznej wersji raportu oddziaływania na środowisko. Rolą ECOPLAN było dostarczanie informacji o skutkach proponowanych alternatywnych rozwiązań insestycyjnych, oraz zapewnienie wyboru rozwiazania najbardziej optymalnego pod kątem ochrony srodowiska. Bardzo istotnym etapem współpracy był nasz udział w konsultacjach spolecznych przeprowadzonych z udziałem mieszkańców.

Korzyści

Podstawowymi korzyściami jakie wynikły ze współpracy z Portem Lotniczym S.A. we Wrocławiu to przede wszystkim możliwość zidentyfikowania oddziaływań portu lotniczego na środowisko, oraz przyjęcie takich rozwiązań, które pozwolą te oddziaływania w przyszłości zminimalizować. W szczególności najistotniejszym oddziaływaniem jest emisji hałasu od operacji lotniczych. Port lotniczy monitorować będzie oddziaływanie na środowiko także poprzez

  • stały monitoring hałasu wokół lotniska - wyznaczanie nowych możliwości ograniczenia hałasu,
  • budowę ekranu akustycznego w pobliżu istniejącego terminala - zmniejszenie uciążliwości hałasu emitowanego podczas wszelkich naziemnych operacji lotniczych,
  • stały monitoring gruntów i wód w rejonie lotniska

Dzieki przeprowadzonym konsultacjom społecznym:

  • uniknięto niepotrzebnych sporów z grupami obawiającymi się skutków realizacji inwestycji, a tym samym kosztów związanych z koniecznością wprowadzania poprawek do dokumentacji rozbudowy portu lotniczego,
  • stworzono możliwość podjęcia lepszych decyzji - zebrane uwagi i propozycje ze strony zainteresowanych grup społecznych oraz organizacji pozarządowych pozwoliły dostrzec aspekty decyzji, które trudno zauważyć bez udziału społecznego
  • lepiej informowano społeczeństwo o podejmowanej decyzji oraz zyskano poparcia dla przedsięwzięcia

Inne informacje

Storna internetowa Port Lotniczy Wrocław

Informacja o raporcie środowiskowym na nowej stronie Ecoplanu

oprac. J.Kowalczyk, 11.01.2010

Aktualności
Pomiary skuteczności ekranów akustycznych metoda "in situ"
W minionym tygodniu Laboratorium Akustyczne Ecoplan przeszło ocenę PCA wraz z rozszerzeniem zakresu akredytacji na metody pomiarowe skuteczności ekranów akustycznych.

Projekt ekranów akustycznych

Opracowaliśmy projekt akranów akustycznych na linii kolejowej nr 277 Opole Wschód - Wrocław Brochów, na odcinku Opole - Borki


Analiza porealizacyjna dla obejścia miejscowości Krośniewice

Analiza porealizacyjna w zakresie oddziaływania akustycznego, skuteczności zastosowanych środków ochrony przed hałasem, oraz zanieczyszczenia powietrza atmosferycznego.


 
Podstrony:  1  2  3  4  5 
 
 

n4CMS by new4mat.com © 2009       Administracja