Subskrypcja
Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać informacje z naszego serwisu.

 
PL Wrocław

Charakter projektu

W roku 2009 uczestniczyliśmy w procedurze inwestycyjnej rozbudowy portu lotniczego we Wrocławiu. Świadczyliśmy usługi doradcze oraz opracowaliśmy raport oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. W fazie końcowej uczestniczyliśmy także w konsultacjach społecznych.

Tło projektu

Dynamiczny rozwój Wrocławia, oraz zbliżające się mistrzostwa swiata w piłce nożnej UEFA EURO 2012™ są bezpośrednimi powodami, dla których miasto dalej nie może funkcjonować bez sprawnego portu lotniczego. Będąca już obecnie w trakcie realizacji inwestycja, pozwoli zwiększyć przepustowość portu, oraz zapewnić obsługę podróżnych w czasie mistrzostw świata w 2012 roku.

Inwestycja polegać będzie na:

  • budowie terminala wraz z infrastrukturą i wyposażeniem
  • budowie i rozbudowie płaszczyzn lotniskowych dla samolotów klasy C:
    • płyty postoju samolotów,
    • drogi szybkiego zejścia 
    • południowej płyty postoju,
    • płaszczyny odladzania samolotów.
       

Rola ECOPLAN

Oddziaływanie portu lotniczego na środowisko jest zagadnieniem na tyle złożonym, iż wymaga przeprowadzenia licznych analiz przed podjeciem ostatecznych decyzji co do sposobu rozbudowy portu lotniczego i opracowania ostatecznej wersji raportu oddziaływania na środowisko. Rolą ECOPLAN było dostarczanie informacji o skutkach proponowanych alternatywnych rozwiązań insestycyjnych, oraz zapewnienie wyboru rozwiazania najbardziej optymalnego pod kątem ochrony srodowiska. Bardzo istotnym etapem współpracy był nasz udział w konsultacjach spolecznych przeprowadzonych z udziałem mieszkańców.

Korzyści

Podstawowymi korzyściami jakie wynikły ze współpracy z Portem Lotniczym S.A. we Wrocławiu to przede wszystkim możliwość zidentyfikowania oddziaływań portu lotniczego na środowisko, oraz przyjęcie takich rozwiązań, które pozwolą te oddziaływania w przyszłości zminimalizować. W szczególności najistotniejszym oddziaływaniem jest emisji hałasu od operacji lotniczych. Port lotniczy monitorować będzie oddziaływanie na środowiko także poprzez

  • stały monitoring hałasu wokół lotniska - wyznaczanie nowych możliwości ograniczenia hałasu,
  • budowę ekranu akustycznego w pobliżu istniejącego terminala - zmniejszenie uciążliwości hałasu emitowanego podczas wszelkich naziemnych operacji lotniczych,
  • stały monitoring gruntów i wód w rejonie lotniska

Dzieki przeprowadzonym konsultacjom społecznym:

  • uniknięto niepotrzebnych sporów z grupami obawiającymi się skutków realizacji inwestycji, a tym samym kosztów związanych z koniecznością wprowadzania poprawek do dokumentacji rozbudowy portu lotniczego,
  • stworzono możliwość podjęcia lepszych decyzji - zebrane uwagi i propozycje ze strony zainteresowanych grup społecznych oraz organizacji pozarządowych pozwoliły dostrzec aspekty decyzji, które trudno zauważyć bez udziału społecznego
  • lepiej informowano społeczeństwo o podejmowanej decyzji oraz zyskano poparcia dla przedsięwzięcia

Inne informacje

Storna internetowa Port Lotniczy Wrocław

Informacja o raporcie środowiskowym na nowej stronie Ecoplanu

oprac. J.Kowalczyk, 11.01.2010

Aktualności
Analiza oddziaływania akustycznego obwodnicy Szczecinka

Rozpoczęte zostały prace nad analizą akustyczną obwodnicy Szczecinka.


Mapa akustyczna miasta Rzeszów

Rozpoczęte zostały prace nad mapą akustyczna miasta Rzeszowa


Port Lotniczy Gdańsk

Obecnie realizujemy prognozę oddziaływania akustycznego dla Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy


 
Podstrony:  1  2  3  4  5 
 
 

n4CMS by new4mat.com © 2009       Administracja